Kairo 7.0

Igår träffade vi som sagt K och B i al-Azhar Park. Tanken var att vi där skulle äta middag men väl framme visade det sig att ingen av restaurangerna där serverar alkohol, vilket vi hade siktat in oss på så att säga. Så det blev en kort promenad i parken och sen åkte vi vidare till Seqouia.


Lakeside Café i al-Azhar Park, snygg arkitektur av fransmannen Serge Santelli.


Lakeside Café.


Utsikten från al-Azhar Park.

På Seqouia var det mycket folk som vanligt, men jag förstår dem, det är ju så härligt att sitta vid Nilen. Seqouia har även den mest seriösa shishameny jag sett, med små burkar med olika smaker som man kan lukta på innan man bestämmer sig. Vi fyra testade melon, kokos och klassikern äpple. Alla väldigt goda smaker.


Shishamenyn på Seqouia.


En shishasmak som inte alls lockade...

Det var en väldigt trevlig kväll som jag hoppas vi gör om snart. K och B är verkligen väldigt trevliga och roliga. Kvällen slutade dock rätt snopet då jag fick väldigt ont i magen och var tvungen att gå hem. Men, men förhoppningsvis kommer det fler kvällar i deras sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0