Kairo 7.7

Efter en väldigt trevlig (som vanligt i deras sällskap) men sen kväll (med en inte alltför obetydlig mängd vin) hos B och K sov vi länge imorse. Jag skriver vi för min pojkvän valde att stanna hemma från AUC eftersom han inte hade fått mycket gjort där med så lite sömn i kroppen. Så vi har haft en skön dag ihop.

Vet ni vad jag gjorde i eftermiddags? Jag träffade en helt okänd svensk kvinna. Via hennes blogg fick jag reda på att hon bor här i Kairo och vi stämde träff. Jag som alltid blir nervös, stel och tyst med okända människor valde helt frivilligt att träffa henne. Och vi (jag, hon och hennes svenska vännina) hade jättetrevligt, fikade och kollade i inredningsbutiker. Jag fick en hel del inspiration till julklappar men det bästa med detta möte var att känna att jag vågar göra sådant. Träffa okända människor alltså. Jag kände mig ganska vuxen, på ett bra sätt.


Vackert fat från Mounaya Gallery.


Härliga libanesiska dörrstoppar från Mounaya Gallery.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tack för i går! Det var jättetrevligt! Hoppas vi ses igen när dina besökare har åkt. Tills dess får ni ha det toppenbra med familjen.



Jag har också skrivit på min blogg och länkat till dig : )

2008-10-15 @ 15:13:38
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0