Kairo 7.8

Vaknade av att städerskan rinde på dörren. Jag var helt övertygad om att hon skulle ringa först, så jag blev bokstavligen tagen på sängen. Sen ägnades förmiddagen åt att försöka vara ur vägen för städerskan och försöka kommunicera med henne. Det var lättare sagt än gjort, för hon kunde ingen engelska och jag kan som bekant ingen arabiska. Jag vet fortfarande inte vad hon försökte säga till mig. Hon håll på länge och försökte signalera sova/sovrum/trött eller nått liknande, men jag vet inte vad hon ville säga med det... Kanske undrade hon om hon väckt mig? Eller om hon skulle städa i sovrummet? Eller att hon var trött? Jag har ingen aning. Försökte le, rycka på axlarna och säga att jag inte förstår. Någon halvtimme senare började hon dra i telefonen och jag försökte förklara att den inte var inkopplad. Det såg ut som hon förstod, men tio minuter senare ville hon ringa igen. Då gav jag henne min mobil och sa att hon kunde använda den istället, men det var tydligen inte heller vad hon ville. Till slut bara skrattade vi. Vad ska man göra när man verkligen inte kan kommunicera? Det enda jag tror mig ha uppfattat var att hon frågade om jag ville ha té. Jag tror vi var rätt nöjda båda två när vi då förstod varandra.


Antagligen världens fulaste lampskärm pryder (?) våra sänglampor.



Kommentarer
Postat av: ZArb

Sv Verkligen :D

2008-10-15 @ 13:58:47
URL: http://zarb.blogg.se/
Postat av: maria

detta blir skoj! :D

2008-10-15 @ 15:45:07
URL: http://jallaaa.blogg.se/
Postat av: Anton

Jag tror hon ville veta vad ni har för telefonnr!

2008-10-15 @ 22:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0