Kairo 8.8

Mamma och Kajsa har varit på Egyptian Museum och såg mycket nöjda ut när de kom hem. Jag har ju inte hunnit dit ännu, men jag ska nog försöka åka dit snart. Har man sett pyramiderna vill man ju gärna se vad som förvarades där inne också. Medan de var på muséet har min pojkvän har varit på univeritetet, jag har pluggat och B har läst.

Och jag har äntligen fått resultatet på min första tenta i konstvetenskap, högsta betyg, jippi ho jippi yay! Skönt som motivation inför hemtentan jag får i övermorgon. Som ni vet var jag inte ens nöjd med mina svar och trodde därför att jag skulle ligga på gränsen mellan godkänd och underkänd. Jag hoppades såklart på att hamna på rätt sida om denna gräns. Men jag fick alltså VG. När jag läste det trodde jag faktiskt att de hade tagit fel på person/tenta, men när jag upptäckte att jag fått full poäng på den fråga jag var mest nöjd med och sämst poäng på den fråga jag var minst nöjd med, så började jag inse att det nog faktiskt inte var något missförstånd eller slarv inblandat. Min dag är gjord.

Hyresvärdinnan och en elektriker kom och fixade den ena lampan på toaletten som var trasig, så nu fungerar lägenheten som den ska igen. Skönt.

Ikväll, sista kvällen i Kairo för våra gäster, slår vi på stort och ska äta middag på Sabaya som ligger i Semiramis Intercontinental. De har larvigt god mezze.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0