Kairo 9.3

En ny upptäckt; jag saknar faktiskt min pyttelilla lägenhet i Stockholm. När jag tänker på den (och allt som är förknippat med den) känner jag hemlängtan. I den kände/känner jag mig hemma på riktigt. Min första riktigt egna lägenhet kommer nog alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.


Borta bra men hemma bäst, tror jag.

Det blev ytterligare en kväll med shisha, kaffe och té på uteservering på Abu Al Feda Street, men denna gång på The Pottery Café. Bättre shisha, kaffe och mer "piffade" människor visade det sig. Och helt klart kallare än igår.




Shisharökare och Umm Khultum i bakgrunden.


Kairotrafik.


Välbeväpnade men glada poliser, en vanlig syn.


Té med mint.

Just nu ser jag mest fram mot nästa fredag då min pappa och E landar på Kairos flygplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0