Kairo 9.4

Sedan dag 1 här i Egypten har min pojkvän sagt att han saknar "ordentligt, svensk mat", vilket för honom betyder kött, potatis och sås. Men det har inte varit så lätt än så länge att tillmötesgå denna önskan, jag har varken hittat lingonsylt eller pulversås på Metros hyllor. Och jag är tyvärr inte tjejen som slänger ihop en fantastisk sås utan att blinka, nej jag behöver ett pulver som ska blandas med max två andra ingredienser. Jag klarar av att laga mat så länge man inte behöver ta en massa egna beslut.

Men när våra mammor kom på besök fick vi en rejäl laddning lingonsylt (hemmagjord!) , brunsås och gräddsås. Så ikväll ska vi fira med svensk middag. Det blir köttfärsbiffar med potatismos, stekt lök, lingonsylt, brunsås och grönsaker. Och rödvin.

Kommentarer
Postat av: Tove

hhaah, rödvin till det? är det gott? :P

åå anna, jag saknar dig så mycket att de gör ont i stortån.

2008-10-26 @ 22:14:06
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Anna

jag är inte så knusslig, så rödvin passar alldeles utmärkt! Jag antar att öl är det "rätta" men det klarar jag bara inte av. Sån är jag.

Och jag saknar dig med, glado-berto!

2008-10-27 @ 14:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0