Kairo 9.6

Vår svenska middag blev misslyckad. Färsen var så äcklig att biffarna faktiskt inte gick att äta. Den enda gången under månaderna här i Kairo som vi riktigt anstränger oss med maten blir det misslyckat. Typiskt. Men jag hade i alla fall inte saltat för mycket. Det är annars mitt standardsätt att förstöra mat. Mina smarklökar har inte alls samma måttstockar vad gäller salt som de flesta andra nämligen.

Sen kom i alla fall K och B över, så kvällen var räddad. Vi snackade bort tiden hemma hos oss och sedan på Goal, ett av fiken på Abu Al Feda Street. Mycket trevligt, som vanligt.


Goal.


Framåt småtimmarna började det tunnas ut med folk.

I halvtöcknet i morse var jag helt övertygad om att jag hört min pappa säga "Godmorgon O" och tänkte då att min pappa och E hade kommit några dagar tidigare för att överraska mig. När sedan min pojkvän kom in i sovrummet frågade jag "är pappa här?" och tänkte att han inte skulle kunna ljuga om jag ställde en så rak fråga. Men såklart var inte pappa och E där. Besviken somnade jag om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0