Kairo 9.7

Om ni undrar var jag håller hus, så PLUGGAR jag. Eller jag ägnar mig åt att´borde-plugga'. Det innebär att jag är fullt medveten om vad jag borde göra (d v s plugga) och för ett ständigt krig i min hjärna mot den slappa delen av min personlighet. Som en följd av detta krig blir inte så mycket gjort och det utvecklas helt nya krig. T ex krig mot ångesten för att jag inte pluggat något. Om jag inte aktar mig hanterar jag den ångesten genom att strunta i att plugga helt och hållet. Så det är inte helt lätt att vara jag just nu. Det är ett dåligt omen att det här inlägget blir skrivet istället för min hemtenta. Det ska bli skönt när den är över. Då ska jag njuta av ledigheten med min pappa och E. Det blir bra det.

Men nu ska jag för femtielfte gången i dag försöka ta itu med den offentliga platsen under renässans och barock.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0