Kairo 9.9

Dagen har varit ungefär som igår, samma gamla visa som sagt. Pluggat, mejlat, tvättat, handlat, hämtat lakan på kemtvätten, kollat Idol, tränat, lagat mat och fikat. En ganska vanlig dag med andra ord. Inte glamoröst, inte intressant.


På The Pottery Café sitter välbärgade Kairobor och röker shisha och umgås.







Under min och O´s fika diskuterade vi vad vi vill göra innan vi åker tillbaka till Stockholm. Det är ju faktiskt mindre än två månader till vi kommer hem och eftersom O inte har mycket ledigt (för tillfället har han sexdagarsvecka!) så gäller det att planera så vi hinner med allt vi vill se innan hemfärden. Vi vill försöka hinna med en resa till Luxor och Aswan, någon västlig oas och Tel Aviv och Jerusalem. Det är nog tyvärr lite optimistiskt att tro att vi kommer hinna allt, men jag hoppas vi hinner med två av tre resor i alla fall.

Imorgon ska jag lägga sista handen vid hemtentan och försöka lyckas hålla mig ur vägen för städerskan, det är lättare sagt än gjort vill jag lova. Imorgon är det ju dessutom dagen innan helgen (eftersom fredag är helig dag och de allra flesta är lediga), så man kanske kan unna sig ett glas vin på balkongen på kvällen.

(Jag lovar roligare blogginlägg när pappa och E har kommit, då mina dagar inte bara kommer bestå av plugg).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0