Charmerie

I går kväll stod som sagt valet mellan sjukhus och resturang. Som tur var bestämde vi oss till slut för resurangalternativet. Och det var bra, vi behövde verkligen komma ut ur lägenheten. Vi tog en taxi den korta prommenaden till resturang Charmerie. Vi hade aldrig varit där tidigare men det visade sig vara ett bra val. Med orientaliska influenser och bric-a-brac är bara interiören här värd ett besök. Blandad publik både vad gäller ålder, kön och nationalitet. Vattenpipor vid var och vartannat bord.






På begäran får ni även en matbild.

Vi beställde mezze och vatten att dricka. Det är ju Ramadan så varken butiker eller resturanger serverar alkohol. Det blir nog första gången i mitt vuxna liv som en hel månad kommer gå utan en endaste klunk rödvin till maten. Säkert mycket hälsosamt. Trots det tycker jag det är lite tråkigt, mat och vin hör liksom íhop. Den kulturen finns inte här på samma sätt, oavsett Ramadan. Men tänk vad god den första sippen på ett rödvinsglas kommer vara när denna månad är över! Den känslan kanske är värd att vänta på. Usch nu låter jag nästan som en alkoholist, men ni behöver inte vara oroliga, det är bara lite svensk spritromantik. Nej, förlåt, nu får jag sluta. Skärpning här på bloggen!

Nu ska jag väcka min pojkvän och sen laga frukost. Om han mår bättre idag så ska jag försöka lura med honom till en av Kairos alla marknader! För mitt inre öga är det packade med människor och varor och precis sådär "orientaliska" som i Disneyfilmen Aladin. Om vi kommer iväg så ska jag sedan rapportera om karikatyrbilden stämmer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

shiiiiit vad gott det ser ut!!!

2008-09-07 @ 14:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0