City Stars

Som jag tidigare nämnt så har jag varit i stort behov av ett par byxor. Jag har varit gnällig och dan varje gång jag ska försöka hitta något att ta på mig, särskilt nu under Ramadan. Så till slut föreslog min pojkvän att vi skulle åka till gallerian City Stars (trots att jag vet att han avskyr det). Han ville väl helt enkelt slippa mitt gnäll (men jag tror i och för sig också att en viss dvd-box lockade). Så imorse bar det alltså av till City Stars i Heliopolis i norra Kairo. Bilfärden dit är ganska lång, det tar säkert 20 min trots att man åker på motorväg i livsfarliga hastigheter. Taxiresan framkallade en hel del dödsångest vill jag lova. Förrutom att man fruktar för sitt liv så ser man en hel del bilister och mopedister som kör som galningar. Från bilfönstret såg jag två unga killar som satt på en moped. De körde hysteriskt fort och var tätt omgivna av bilar som inte ens kan ha hört orden säkerhetsavstånd, blinkers o s v. Till råga på detta satt den ena av männen på mopeden med en hjälm I HANDEN! Jag trodde jag skulle smälla av. Att hålla hjälmen i handen när man åker i den livsfarliga Kairotrafiken (som förövrigt dödar ca 6 000 människor per år) kvalar utan tvekan in på min TOPP 10 DUMMASTE SAKER-LISTA. Jag menar, jag har all förståelse för att det finns människor som inte har råd med en hjälm men åker moped i alla fall. Jag önskar att det inte behövde vara så, men absolut jag förstår att man åker hjälmlös då. Men att ha en hjälm (och inte ens glömt den hemma), men hålla den i handen! Vad gör den för nytta då? Nej, så dum får man faktiskt inte vara. Inte i Annas värld i alla fall.

Men vi kom fram till City Stars med alla lemmar intakta och med endast mindre skador på psyket. Taxichauffören ville ha mer pengar än vad vi sagt från början och om han hade förstått engelska hade jag minsann förklarat för honom att jag inte tänker ge en chaufför som riskerar mitt och andras liv ett öre mer än vad vi kom överens om. Men istället sa vi bara tack och gick. Satans språkbarriär.


City Stars östra ingång.


En av City Stars alla ljushallar.

Efter mycket om och men så visade det sig att herrchinos passade mycket bättre än alla osmickrande varianter jag hittade på tjejavdelningen. De är inte perfekta men de duger och de var inte dyra. Så nu har jag äntligen något svalt, bekvämt och täckande att ha på mig. Mycket bra.


Nyinköpta herrchinos.

Vi hade även siktet inställt på Sopranos-boxen säsong två, men den var såklart slut. Tusan. Men ingen anledning att hänga läpp, vi hittade hela första säsongen av Six Feet Under istället. Så vi (eller i alla fall jag) är mycket nöjda med shoppingdagen och ska trax hem och avverka ett par avsnitt Six Feet Under. Härligt värre. Det gäller att njuta för imorgon är det plugg som gäller för hela slanten. Ha det bra tills vi hörs igen!

Kommentarer
Postat av: Tove

men fick taxichauffören mer pengar än avtalat då? jag fattade inte riktigt om han fick det eller inte...skyller på att klockan är 10 över 12 och att jag borde ligga i sängen.



Urfina chinos Anna! Jag vill med ha! =)puss

2008-09-21 @ 00:11:08
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: kajsa

snygga!

2008-09-21 @ 19:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0