Dagens outfit

Som jag har tjatat om tidigare går det inte riktigt att vara klädd hur man vill här i Kairo. Detta gäller särskilt under Ramadan. Jag är fortfarande lite förvirrad men som jag har förstått det så är det detta som gäller:

1) Ingen rejäl urringning
2) Inga bara axlar
3) Inga kjolar som inte täcker knäna
4) inga alltför taighta kläder

eller sammanfattat; inget som konservativa muslimer kan anse vara utmanande.


Dagens outfit (blus Filippa K, byxor Tiger, skor Topshop, skärp vintage. Ja, jag låtsas vara modebloggare...).

Så nu ser jag ut ungefär så här hela tiden. Inga högklackade skor och korta klänningar. Tråkigt värre. Jag har fortfarande inte vant mig vid att behöva tänka så mycket innan jag klär mig på morgonen. Förr var mitt enda huvudbry vad jag var sugen på att ha på mig just den dagen, nu känns det som det är tusen regler att försöka respektera samtidigt som föregående bryderi fortfarande finns kvar. Men man vänjer sig antar jag. Men oj, oj, vad jag saknar högklackat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0