Egyptian Museum of Modern Art

Vi började kvällen med middag på vårt nyfunna favoritfik, Arabica, och tog sedan en taxi till Egyptian Museum og Modern Art. Museet  visade svara mot våra förväntningar och mer därtill. Museet är placerat på samma område som operan, ett område med vackra hus och mycket träd och buskar.


Museet från utsidan.


Och insidan.

Jag blev överlycklig när det visade sig att man fick fota på museet, så här kommer en hel bildkavalkad med några av mina favoriter. Det var inte helt lätt att välja eftersom jag gillade mycket, men här kommer som sagt ett urval. Tyvärr var inte verkens titlar skrivna på engelska så de kan jag tyvärr inte ge er.



















Helst skulle jag vilja lägga upp alla bilder jag tog, men det skulle bli jorden längsta blogginlägg och antagligen inte uppskattas av alla. Men jag tror jag fick med de allra, allra viktigaste. Egyptian Museum of Modern Art måste man gå till om man är i Kairo. Tyvärr har de inga guidade visningar, vilket hade varit önskvärt speciellt eftersom de inte fanns någon annan information om verken förrutom konstnärens namn. Jag vet hur mycket jag uppskattar de guidade visningarna på Moderna museet i Stockholm, så det hade varit kul att gå en guidad visning, men, men. Man kan inte få allt.

Förrutom alla dessa bilder fick jag och min pojkvän med oss varsin affisch hem (plus en liten som vi ska sätta upp i gästrummet). Det kommer bilder på dessa senare.


Kommentarer
Postat av: kajsa

DIT VILL JAG GÅ!!!

2008-09-18 @ 18:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0