Kairo 3.2

Det blev ingen konstrunda för allt var stängt. Nedrans Ramadan. Men vi fick en härlig (men ovanligt varm) prommenad längs Nilen i alla fall.






De tre bilderna ovan visar Nilen sedd från Dokki.



Nilen med Dokki på vänstra sidan och Zamalek på högra.


Ibland ser man lite konstiga och lustiga saker här i Kairo, som t ex en stol med två ben eller en skylt med texten "Tekaway".

En sak har jag lärt mig idag (bortsett från allt intressant som fastnade efter min timmes läsning i kursboken Western Architecture); om en egyptier kan säga "god dag, god dag" så vill han med hundra procent säkerhet sälja något. Det är ett faktum.

Det känns lite konstigt att ni i Sverige har lördagskväll, d v s en kväll man kan vara uppe extra länge eftersom man är ledig dagen efter. Här är ju söndag som måndag så jag har "söndagsängest". På en lördag. Knäppt va? Ibland sitter jag här i Kairo och undrar vad ni gör därhemma, om jag missar någon trevlig fest eller mysig familjemiddag. Tror jag precis fick en släng av hemlängtan. Det är inte så att jag inte bra här, jag har det otroligt bra här men det går inte att sticka under stol med hur viktigt och härligt det är att ha sin familj och vänner i närheten. Jag saknar er.

Sen blev det faktiskt "tekaway" från McDonalds, inte min idé direkt men ganska bekvämt trots allt. Nu ska jag se om jag kan lura med mig min pojkvän till affären för att köpa tvättmedel och sen mangofrossa. Wish me luck.


Kommentarer
Postat av: Tove

tekaway. hahahahahahahaahahahaha

tack anna, you made my day. oh, jag saknar dig. men det är ju inget nytt.puss

2008-09-06 @ 23:43:51
URL: http://tovelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0