Kairo 3.6



Gårdagens roligaste händelse var när vi träffade den här mannen. Här i Kairo är folk minst sagt pratglada och han började berätta on hur land som Sverige är så farliga. Han hade minsann sett hur folk hade blivit bestulna på väskor o s v i Italien och Österrike. Till skillnad från Egypten är de europeiska länderna mycket farliga tyckte han. Han pratade vidare och skrattade och verkade tycka att det var så konstigt och ologiskt att inte vilja täcka sin fru, "but she is only for you". Att min pojkvän låter andra män titta på mig och prata med mig verkade han tycka vara nästan naivt. Jag fick dölja min vrede när han mer eller mindre insinuerade att jag lika gärna skulle kunna vara otrogen. Men som tur var är det svårt at bli riktigt arg på någon som bara skrattar och säger att jag skulle kunna lämna min pojkvän och i nästa mening säger "I know she´s a good woman". Jag menar, hur vet han det? Jag skulle verkligen inte kunna vara otrogen (vilket han sa att jag skulle kunna), men han vet heller inte att jag är en "bra" kvinna. Han försökte nog vara artig. Hur som helst är det alltid kul att prata med människor utomlands och försöka förstå hur de tänker och resonerar.

Kommentarer
Postat av: Tove

haha vilket pucko gubben är. usch för såna "män" som måste dölja sina fruar/flickvänner för att känna sig säkra. ryser

Ett hett tips. har en vacker tjej på bild i min blogg.titta!

2008-09-09 @ 21:26:06
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Nora

Du det där lät inge kul

2008-09-10 @ 10:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0