Kairo 4.3

Idag har jag mest suttit och pluggat, precis som de igår och förrgår. Så det finns inte överdrivet mycket att blogga om. Tyvärr. Min kära pojkvän är dock mer mobil och har åkt till universitetet varje dag. Även om jag inte varit där är vi kanske nyfikna på var min pojkvän håller hus hela dagarna. AUC (American University of Cairo) har flyttat i princip hela sin verksamhet från Downtown till ett område utanför Kairo som heter New Cairo. Campus är helt nybyggt och varken lärare eller elever verkar ännu ha vant sig vid de nya lokalerna och den långa restiden (det tar över en timme från centrala Kairo). Enligt min pojkvän är det rätt ödsligt på campus och kalt eftersom de planterade träden och buskarna inte har växt till sig ännu.


AUC:s nya campus.


AUC:s nya campus.

Dagens stora händelse (för mig) var att vi gick till gymmet för första gången idag. Och för mig var det första gången någonsin jag köpt ett gymkort! Jag har liksom aldrig tränat på gym. När jag var yngre dansade jag (sammanlagt i tio år) och sen har det väl blivit något gympapass på Friskis och joggingrunda i Hagaparken. Men inget gym. Men idag blev jag alltså stolt innehavare av ett gymkort och tog mina första trevande steg på löpbandet. Jag har alltid varit ganska skeptisk mot gym, en massa muskelberg som mest är intresserade av att lyfta skrot och se sig själv i spegeln har jag tänkt. Men det här gymmet (FDA: Fitness and Dance Academy) var underbart befriat från Energy-musik, speglar och dopade jättar. Första 20 minuterna satt jag och cyklade mitt emot en äldre dag med texten "I´m not dead yet" på sin t-shirt. Då började jag inse att det kanske skulle funka att gymma och när vi var klara gick jag därifrån med ett leende. Det är kanske kul att träna trots allt. Jag har aldrig förstått hur peppad man blir av alla de där siffrorna på maskinerna. Man vill ju hela tiden springa längre eller öka motståndet på cykelns pedaler. Det bor nog en liten envis tävlingsmänniska i mig i alla fall.


Dagens sista bild är tillängnad min kära far med en tillhörande varning: Akta dig för mattaffären i vårt hus så du inte kommer hem med hela sortimentet!

Kommentarer
Postat av: kajsa

är mattorna dyra?

2008-09-18 @ 19:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0