Kairo 4.6


På vår gata är det mer eller mindre köer större delen av dygnet. Eftersom bilförare här använder hornet i tid och otid och verkar se det som sin bästa vän så skapar inte detta en optimal miljö när man ska plugga. Men jag är väldigt känslig, jag vet.

Har pluggat idag och varit ganska uttråkad, men min pojkvän kunde i alla fall ta den tidiga bussen hem så han var hemma halv fyra. Helt klart bättre än tjugo i sex. Sen gick vi och tränade, och trygghetsmänniska som jag är blev jag glad att jag redan känner igen en handfull personer på gymmet. Den extremt överviktiga gubben som hostar hela tiden (jag och min pojkvän var rädda att han skulle få en hjärtattack när som helst), den bleka brittiska mannen i 40-årsåldern, den solbruna mannen och den äldre kvinnan som förövrigt hade bytt sin "I´m not dead yet"-t-shirt mot en gul med texten "I´m amazing". Jag gillar henne, definitivt. Jag tjuvlyssnade på ett samtal hon hade med en ung kille (med typ världens längsta skinande hästsvans) och förstod att hon jobbar på AUC, antagligen som bibliotikarie. Lät som hon var brittiska. Jag gillar henne. Nästa gång ska jag nog drista mig till att säga hej. Om jag vågar.

Annars har det inte hänt mycket idag. Efter träning och en dusch utan handduk (smart nog tvättade jag alla handdukar samtidigt så vi inte hade en enda torr i hela lägenheten) tittade vi på Six Feet Under och åt vår hemlevererade mat från Arabica. Så borde livet vara jämt.

Och Tove, vi gav absolut inte taxichauffören mer pengar än vi sagt från början. Vi sa tack och gick. Han fick 25 pund för resan och på hemvägen åkte vi i en modern taxi med ac, taxameter och en lugn förare och det kostade bara 25, så han får nog faktiskt vara nöjd trots att han inte fick 30 pund. Och en sak till Tovelito, mejla din adress så ska du få det utlovade tröstpriset!


Kommentarer
Postat av: Tove

Bra där! De försöker bara luras ibland! Men vi gick ju på en sån nit stenhårt i spanien...mutter skyller på att det var ca 6 år sen och jag var för ung. host

Jag mailar dig min adress så fort som möjligt! Puss puss på nosen! =)

2008-09-21 @ 22:50:51
URL: http://tovelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0