Kairo 5.0

Jag hoppar bryskt till kapitel fem som en markering av att vi nu har internet hemma igen (ja, jag tjatar jag vet).

Ikväll blir det hemlevererad mat från Arabica och filmen Margot at the wedding. Filmen är gjord av regissören Noah Baumbach som även gjorde The squid and the wale, en film jag gillade väldigt mycket. Stora förväntningar med andra ord.


Imorgon är det dan före dan (den stora dagen är i detta fall den första tentadagen av fyra) och jag ska med andra ord försöka få så mycket gjord som möjligt. Och då menar jag inte på Internet (för så har denna dagen sett ut).

Sakta men säkert börjar jag inse att jag åkt till Kairo med en MAN. Han vill varken gå till frisören eller få naglarna fixade, än mindre kolla i alla underbara silver- och guldsmedsbutiker. En man med andra ord. Hur kunde jag missa detta faktum? Varför har det aldrig förespeglat mig tidigare? Och framförallt, vad ska jag göra åt detta? Har någon tips på hur man gör en man mer tjejig? Men skämt å sido så ska det blir trevligt när vi får besök av tre fruntimmer i oktober, då mina damer och herrar blir det en könsfördelning jag gillar! 

Fast stämmer det verkligen? Har märkt att jag med åren ungås mer med killar än med tjejer. Vet faktiskt inte varför det blivit så. Och jag klagar inte. Jag älskar mina killkompisar. De är världens bästa (ni vet vilka ni är, men jag ska passa på att klaga lite också; var är alla långa mejl?). Men då och då känner jag ett behov av att få vara tjejig med tjejer liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0