Kairo 5.1

Margot at the wedding var ingen besvikelse, det var till och med en mycket bra film. Till och med Jack Black var okey. Och helt plötsligt tycker jag att jag och min syster har världens sundaste relation. Skönt när filmer kan få en att känna sig riktigt normal. Känns som filmen följer samma tradition som Annie Hall, Manhattan (och de flesta andra Woody Allen-filmer för den delen), Kramer vs. Kramer och regissörens tidigare film The squid and the wale. Och inte mig emot.

I anslutning till Ramadans avslutning i månadsskiftet september/oktober så är det långhelg här i Egypten. Eftersom min pojkvän inte har så många lediga dagar från univeritetet så gäller det att passa på att göra någon lite längre utflykt då. Men vad? Det finns så mycket man kan och vill göra att man blir vimmelkantig. Åka och bada? Men i så fall, till vilken kust? Eller Alexandria? Eller Aswan? Eller Luxor? Ja, ni förstår, det finns mycket att göra. Först funderade vi på att åka på ökensafari i fem dagar men vi kom på att det blev lite väl dyrt och att vi stackars stadsbor kanske inte vill campa så många nätter. Jag skulle dock verkligen vilja se soluppgången i öknen, men jag blir nästintill stressad av att vara bunden så många dagar. Jag menar, tänk om man inte trivs? Tänk om allt bara känns jobbigt? Jag är en sådan person som alltid väljer att sova i min egen säng om jag kan. Jag är bekväm av mig (och t ex toaletter finns ju inte i öknen). Och det går ju liksom inte att ångra sig och gå hem när man befinner sig mitt i öknen. Nej, två nätter max. På denna punkt är jag bestämd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0