Kära läsare

Tack T, E och K för era uppmuntrande ord vad gäller bilder! Då har jag tänkt rätt och ni ska inte bli besvikna i framtiden.

Och till A: Vi åt en massa goda grönsaker och bönor och till det hade vi köpt färdiggjord hommus (en stor bytta på lösvikt kostade typ 7 svenska kronor och var så himla god). Vi har inte riktigt kommit igång att laga jätteavancerade maträtter ännu, faktum är att det ofta bara skiljer någon tia mellan att laga mat hemma och äta på restaurang. Då är det lätt att bli slö men vi ska försöka bättra oss. Igår stod kokt potatis och kokta grönsaker på menyn eftersom vi är/var magsjuka. Jag ska naturligtvis skriva här på bloggen om vi äter något intressant i framtiden. I kväll eller imorgon bitti kommer du i alla fall kunna gotta dig i ett inlägg om maten som äts under Ramadan. Jag ska försöka ta bilder också.

Förövrigt ska ni veta att jag blir jätteglad när ni kommenterar inlägg. Fråga gärna om jag uttrycker mig otydligt, säg till om ni inte håller med mig eller om ni gör det. Det uppskattas oerhört mycket.

Igår hade bloggen besöksrekord. Det är ju kul. Men jag har lite dåligt samvete för det känns nämligen som min status på facebook hade en del med saken att göra ("Anna har en nära dödenupplevelse" stod det för er som inte är beroende av "fejan"). Jag kan väl erkänna att jag använde samma psykologi som kvällstidningarna när jag skrev det. En damatisk rubrik"/facebookstatus som inte motsvarar innehållet i artikeln/blogginlägget. Jag ber om ursäkt. Det var lite av ett slag under bältet. I fortsättningen ska jag vara mer saklig. För att försvara mig (och det måste man ju försöka göra, ingen ber väl om ursäkt för sig själva 2008...?) så blev jätterädd när jag var själv i mataffären och nästan kollapsade. Det var det jag syftade på. Så nu har jag bett om ursäkt och halvt om halvt tagit tillbaka det. Är det inte så alla "mediapersonligheter" gör nuförtiden? Jag känner mig riktigt modern.


Nu borde jag ju avsluta med en bild, eller hur T, E och K?


Så här ser det ut på kvällarna i vår lägenhet. Laptops och TV samtidigt, man kan ju inte få nog av medier liksom.


Kommentarer
Postat av: kajsa

ja! mer mat!

2008-09-02 @ 11:25:52
Postat av: Britta

Anna, hoppas magbesvären gett sig o att du kan äta igen. Kul att följa era öden o äventyr varje dag. Vilken härlig våning! Kramar till er båda /Britta

2008-09-02 @ 17:51:10
Postat av: Tove

haha, anna du är listig som en räv. Och du skriver väldigt bra/roligt bara så du vet. Det gör att jag saknar dig ännu mer. "koooom heeeeeem, vi börjar ooom igeeeeen," förlåt, fick en släng av barbados där. PUSS

2008-09-02 @ 21:05:23
URL: http://tovelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0