Otur

Nu ligger min pojkvän helt däckad med feber, har vi inte otur så säg? Först var jag sjuk innan vi åkte och de första dagarna. Sen magsjuka båda två. Och nu är jag i princip frisk men min pojkvän sjuk. Typiskt. När ska vi få den där efterlängtade vardagen?


Alfa Market

Idag får ni en bild på min favoritmataffär här i Zamalek. Vi har en Metro (en annan matvarukedja) snett över gatan, men den är tyvärr inte alls lika bra som Alfa som ligger ett par kvarter bort. Bättre grönsaksdisk och större sortiment i allmänhet gör att Alfa är värd omvägen. Kanske inte världens mest intressanta inlägg, men det finns inte så mycket att skriva om när man är fast i lägenheten.

Fast det skulle jag kunna skriva några rader om, varför jag är fast i lägenheten. Förrutom att min pojkvän är sjuk och behöver lite omvårdnad , så är jag fast i lägenheten på grund av två egyptiska hantverkare som är här för att laga vår ac. Tankspridd som jag är (delvis på grund av att jag chattar med min klass samtidigt) så satt jag och smaskade på ett äpple när de kom. Dumma mig. Med störta sannolikhet fastar de och det är ytterst oartigt att äta i deras åsyn. Jag skyndade mig såklart att slänga skruttet så fort jag kom på det och de verkade inte arga som tur var.

Nu har de precis gått och ac:n verkar funka bättre än någonsin. Luggen blåser upp när man kommer i närheten av den. Härligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0