Element



Annandag påsk betyder tydligen att färgaffären är stängd, vilket resulterade i att jag fick slopa målning av garderoben idag. Istället tog jag mig an elementet i hallen, så jag gick inte sysslolös. Ser det inte rätt bra ut efter första strykningen? Utan att riktigt erkänna det för någon (för att slippa riskera onödigt mycket uppdrag) så älskar jag att måla, särskilt mindre ytor, pilliga saker. Att måla med roller är inte riktigt min grej, men element, lister, pinnstolar och sådant är ju mysigt att pula med. Man kan sitta och måla i lugn och ro och bara tänka. En rejäl (och ibland mycket behövlig) kontrast till mitt jobb. Dock bör tilläggas att jag avskyr allt vad förarbete heter, särskilt att slipa. Det får gärna någon annan göra, sedan kan de sätta en pensel i min hand så tar jag vid där de slutade.


Nu vet ni det. Detta är vad jag kallar elementär information.

Förlåt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har läst Linda Rosings blogg och du skriver lika dåligt, om inte sämre. Nästan så att man tror att du är hennes 15 åriga dotter.

2009-04-13 @ 21:26:53
Postat av: Anna

Åh! Det tar jag som en komplimang!

2009-04-13 @ 21:55:05
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: Tove

Sara, gå och var avundssjuk någonannastans. RÖR INTE MIN KOMPIS! pekar på den där vita handen som jag har nålat fast på min jacka

2009-04-15 @ 22:01:42
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Anna

Gulle dig, Tove!

2009-04-16 @ 18:25:16
URL: http:// allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0