Incidenter

Idag hände tre mer eller mindre konstiga saker. Jag tar det i kronologisk ordning.

Incident ett. På tunnelbanan på väg till jobbet frågade den unga killen som satt mitt emot mig om han fick ställa en fråga. Det fick han såklart, vilket följdes av en harang om hans kärleksproblem och frågor om hur jag tyckte att han skulle göra. Jag försökte ge råd så gott jag kunde, sa lycka till och gick av tunnelbanan.

Incident två. På väg från jobbet hem till pappa går jag förbi en äldre man på Nortullsgatan varpå han yttrar följande "Du är vårtjejen nummer ett! ". Jag ler lite men fortsätter gå, tänkte att det var en ganska fin komplimang. Men han fortsätter "Om jag vore 74 år yngre skulle jag släta över dig...du får mig att tänka på sex". Jag låtsades inte höra.

Incident tre. Fortfarande på väg hem till pappa. På Odenplan sitter vad som ser ut att vara ett något äldre missbrukarpar. Helt plötsligt skriker (och då menar jag SKRIKER) kvinnan "Du bara skita på mig, du bara skita på mig" varpå mannen svarar "Nej, jag skiter inte på dig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0