Mot känsrollerna på alla nivåer



Gårdagen började med att  jag och min pojkvän åkte till NK för att spana in en lampa som vi vill ha. Den visade sig vara affordable, trots att den var av 18 karat guld (!). Sen gick jag till jobbet där mamma dök upp med varsitt påskägg till mig och min pojkvän. Hon är gullig hon. Dessutom var ägget med hönsmamman till min pojkvän och ägget med tuppen till mig... Mamma kämpar mot könsrollerna på alla nivåer.

Efter jobbet vankades det påskmiddag hos E med familj, det blev ägg och lax och annan vårig mat. Mycket trevligt. Sen när jag kom hem fick jag ett jättefint påskägg av min pojkvän (det på bilden). Han är ju för gullig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0