Sjukhus

När jag mötte mamma på Odenplan idag efter jobbet sa hon något som fick mig tappa andan, hon sa att min syster ligger på sjukhus. En tuff och envis förkylning har satt sig på njurarna och hon tvingades åka till akuten. Nu är hon inlagd för att få antibiotika intravenöst (heter det så?) men blir antagligen utskriven imorgon. Och det behöver ju inte vara så dramatiskt att ligga på sjukhus, men för mig är det det. Sjukhus är läskiga och om man ligger på sjukhus har något läskigt hänt eller något läskigt kommer hända. Sjukhus är alltså läskiga. Punk. Fram till nu har ingen annan i min direkta familj än jag själv legat på sjukhus. Det är såklart jättebra, men det gör att nu när min lillasyster är inlagd så känns det extra dramatiskt och obehagligt. Stackars lilla. Jag hoppas verkligen hon mår så mycket bättre imorgon att hon får komma hem. Sjukhus är nämligen inte bara läskiga, de är långtråkiga också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0