Jag dricker inte ens kaffe

Jag och syster gick till Vurma för fika, kaffe och diskussioner om äktenskapets betydelse och innebörd i dagens Sverige. Intressant. Jag vill prata mer och oftare med henne. Vi ser så olika på vissa saker och det är riktigt intressant. Sen tog jag mig hemmåt med några stopp på vägen.

Jag har tänkt på en sak. Jag undrar om det händer att kunder i mataffären tar en läsk från hyllan, dricker den i ett hörn och sedan går och pantar? Kan någon ICA-anställd upplysa mig? Det måste ju förekomma. Eller?



Jag har förresten köpt underkläder idag och gjort sådana sanslösa klipp. Känner mig som en riktig proffsshoppare. Blev dessutom väldigt sugen på en bikini jag hittade, men tänk om det inte blir någon sommar att tala om i år heller? Då kan jag lika gärna ta mig gamla. Att chansa eller inte chans, det är frågan. Funderade också ett tag på om jag inte ändå behöver en rosa espressobryggare, men insåg tillräckligt snabbt att vi redan har en espressobryggare och två pressobryggare. Det får räcka intalar jag mig själv. Och våra tre kaffeserviser motiverar inte fler inköp av kaffedon. Icke.

Bröt ihop lite grann, men nu sitter jag på tåget till Uppsala och försöker ta mig samman. Det går ganska bra.

Kommentarer
Postat av: isabelle

söt!

2009-04-29 @ 19:00:57
URL: http://jemappelleisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0