Dagens dilemma



Dagen har bestått av en tur på stan här i Uppsala, där jag hittade två second hand jackor som fick följa med hem (den ena i 60-talsstil och den andra i 80-talsstil, båda i blått). Sedan jag kom hem har jag ägnat mig åt garderobsmålning. Den skrovliga väggen i garderoben slukade färg, så jag kunde tyvärr inte måla taket två gånger. Men det spelar nog ingen roll, det ska ju bara se fräscht ut till visningarna. Det behöver inte vara perfekt.  

Nu till dagens dilemma. För några timmar sedan ringde de från en av våra butiker och frågade om jag kunde hoppa in och jobba imorgon. Jag sa nej eftersom jag och min pojkvän bestämt att vi ska vara här i Uppsala måndag till fredag för att fixa i lägenheten. Och igår var jag ju inte till någon vidare hjälp eftersom jag fick sätta mig på tåget tillbaka till Stockholm för att lösa ett krisläge på jobbet (två tjejer magsjuka i samma  butik). Så jag tänkte att det fick räcka, att jag ska vara här till fredag som det var sagt. Men för ett par minuter sedan ringde butikschefen i en annan butik och vill att jag ska hjäpa till där imorgon. Hon har jobbat 12-timmarspass de senaste dagarna och ville inte använda sin lediga dag till att hoppa in och jobba för en sjuk tjej. Och det har jag all förståelse för. Så jag borde tacka ja och vara glad för extrapengarna det genererar. Samtidigt har jag verkligen sett fram mot att vara här i Uppsala och fixa och dona och sedan åka tillbaka i bilen med min pojkvän på fredag. Jag vet inte hur jag ska göra. Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0