Jag skriver som Linda Rosings 15-åriga dotter

Förrutom att skriva en blogg så läser jag en del bloggar också. Alltifrån kända människors bloggar, till kompisar och okända. Vissa läser jag varje dag, andra någon gång i veckan. Och det händer att jag slubblar in på en blogg jag inte gillar. Det kan handla om språket, formen, jargongen, personen eller rätt och slätt innehållet. När det händer så har jag lärt mig något, nämligen att jag inte ska klicka in på den bloggen igen.

Men aldrig någonsin har jag stört mig så till den milda grad på en blogg att jag spenderat min tid och ansträngt mig för att skriva en elak kommentar. Aldrig. Det skulle inte falla mig in. Jag vet bara, som sagt, att jag inte kommer läsa just den bloggen igen.

Så nu undrar jag, vad är det som folk stör sig på så oerhört mycket med min blogg? Vad är det som retar gallfeber på vissa och som gör att de bryr sig om att skriva elaka kommentarer? Jag menar det måste ju vara något som är allvarligare än det som de faktiskt kommenterar. För inte kan väl någon på allvar bli upprörd över att jag skämtsamt skriver att jag SHOPPAT en lägenhet? Eller att jag packade ner halva min lägenhet i Konsumkassar när inget annat stod till buds? Eller tycker att jag är en dålig flickvän när jag väljer att jobba för att förhoppningsvis få en anständig lön? Och vem bryr sig om att kommentera min rumpa eller förutsätta att jag bara shoppar och lever av min pojkvän?

Alla dessa kommentarer (och många fler) bygger på falska antaganden och är uppenbart inte skrivna av personer som känner mig väl. De är skrivna av personer som av okänd anledning stör sig oerhört på mig och min blogg. Och det kan inte handla om Konsumkassar, det är helt befängt, det måste vara något större och allvarligare som fungerar som nagel i ögat på folk. Så vad är det? Kan någon vänlig själ snälla berätta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-16 @ 21:11:30
Postat av: Tove

JAg tror att personen/personerna i fråga stör sig på att du är en lycklig, smart tjej som lever ett roligt liv. Plus att du är snygg & har bra smak för kläder och mode i allmänhet. Det brukar svida rätt mycket med. Men aj löv jo 4evö oavsett. Även fast jag med vill kunna dricka vin tillsammans med vänner så ofta jag vill. :D puss

2009-04-16 @ 21:44:07
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

japp, det brukar bottna i avundsjuka. och då kommer säkert nån skriva att nähä, det är för att hon skriver dåligt. men så är det inte, det är avundsjuka

2009-04-17 @ 09:22:37
Postat av: EvaEmma

Jag kan berätta vad det handlar om: Folk är psychon.

Särskilt de som är bittra och känner sig misslyckade, de hatar att läsa om glada tjejer som gör sådant som de tycker är kul och rätt.

Egentligen ska man väl tycka synd om dem, men vem bryr sig?

Jag gillar din blogg!

Kram EE

2009-04-18 @ 23:25:47
URL: http://evaemma.se
Postat av: Anna

Ni är gulliga.

2009-04-19 @ 19:20:37
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0