Puss på er

Nu har jag ätit upp allt gott hemma hos min pojkvän så nu är det hög tid att åka tillbaka till Stockholm. Skämt å sido, nu börjar en hysterisk trettondagars arbetsvecka. Det gäller med andra ord att bita ihop och ta en dag i taget. Får lite lätt andnöd när jag tänker på att jag inte kommer vara hemma innan klockan åtta de närmaste tretton dagarna. Och jag får en klump i magen när jag tänker på att detta infaller precis då min pojkvän äntligen har lite mindre i skolan och skulle kunna umgås med mig lite. Så jo, jag är lite bitter. Men de som påstår att jag inte jobbar och lever av min pojkvän har i alla fall fel. Ha!

Kom och förgyll min dag på Souk förresten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

13 dagar á 4 timmar per dag = 8,5 heldagar



Sluta klaga!



2009-04-30 @ 15:54:00
Postat av: Anna

4 timmar per dag? Var har du fått den siffran ifrån? Intressant.

2009-05-02 @ 23:23:16
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm... Dessutom felräknat. 13* 4 är 52. 52/8=6,5.

Men den anonyma personen kanske kör någon annan typ av heldagar? Typ sextimmarsdagar. Det är ju fint, jag önskade att sextimmarsdagar räknades som heldagar. Men Anna, du som vet, hur många timmar blir det då på dessa 13 dagar?

2009-05-03 @ 22:24:32
Postat av: Anna

oj, orkar inte räkna, men det varierar mycket, allt mellan 4 timmar (som idag) och 10,75 (som på onsdag). Men jag kan faktiskt inte förstå varför det spelar någon som helst roll. Vanliga människor jobbar fem dagar och är lediga två. Jag har jobbat sju dagar, är ledig en och jobbar sedan tretton dagar i sträck. Det är ganska jobbig oavsett hur många timmar man jobbar per dag. Förlåt om det lät gnälligt.

2009-05-03 @ 23:40:10
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0