Semester part 2 har börjat

0-4de072cabbaa66de57dc2ab2bf2a83cc.png

Fabriken.

Orkar knapp hålla mig upprätt, än mindre packa. Men packa måste jag för kvart i sex måste vi gå hemifrån och jag tänker inte gå upp tidigare än nödvändigt. ´Jag och min pojkvän vaknade klockan fyra på eftermiddagen idag. För en gångs skull blev det nämligen en sen kväll igår. Och en himla rolig kväll också. Vi började med en liten förfest hemma hos mig och min pojkvän och drog efter några timmar till Fabriken i Stadshagen för att lyssna på min pojkväns kompis A som spelade där. Det var roligt med ett nytt ställe (trots att man inte hade mycket gemensamt med den övriga publiken). När vi kände oss klara där åkte vi till Kåken för att möta upp några vänner, vilket inte gick så bra så vi gick till Spyan istället. Och där stannade vi till kanske klockan fyra.

På vägen hem blev vi stannade av en ung tjej som bad oss ringa polisen. Hon och hennes kusin hade blivit brutalt rånade, misshandlade och förnedrade av ett gäng av killar och tjejer i Humlegården. Jag orkar inte skriva alla detaljer för det var så himla brutalt och jag blev rejält skakad. Men vad är det för människor som inte nöjer sig med att ta mobil och pengar utan också förstör varenda liten personlig pryl och förnedrar människor på det sättet? Jag blir mörkrädd. Så himla sinnessjukt beteende. Jag försöker skaka av mig bilden av de två unga gråtande tjejerna, men det är svårt.

Men imorgon bitti åker vi till Köpenhamn. Det ska bli så fruktansvärt kul! Vi ska gå på museer, strosa runt, äta gott och bo på ett löjligt dyrt hotell. Vi lever ständigt över våra tillgångar (men jag gillar det).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0