Semestershopping

Vissa semestrar handlar mer om shopping än andra och om man är i en storstad har jag väldigt svårt att låta bli. Så även denna gång. Det blev ett fasligt rännande in och ut i butiker. Men det lönade sig tycker jag (vet inte riktigt vad min pojkvän tycker om den saken dock). Skrattretande nog handlade jag nästan utelutande svensk design när jag var i Skandinaviens modehuvudstad Köpenhamn. Men var och varannan affär hade svenska mäsken som Tiger, J Lindeberg, Acne, Velour o s v i sortimentet och gatorna kantades av affärer som H&M, Monki och Weekday. Hur som helst, man behöver väl inte bara köpa inhemskt mode? Jag är i alla fall riktigt nöjd med mina inköp.


Det blev en puderrosa tröja från Carin Wester och byxor från Monki.


Och superbilliga cognacsfärgade stövlar från Jette Riis (köpte ett par likadana till mamma), ett par helt underbara puderrosa Acnestövletter samt svarta skinnstövlar (secondhand).

Jag hittade dessutom en svart Nakkna-klänning, som förhoppningsvis blir en bra present till min syster. Hoppas hon inte hinner läsa detta innan hon får den ikväll.

Min pojkvän köpte en skjorta och ett par chinos så för en gångs skull ligger han i lä vad gäller shoppingen. Jag vann.

Kommentarer
Postat av: tove

waaaah vilka fantastisa stövlar hjärtat! alla tre, men speciellt acne! ^^

när börjar du jobba igen?

2009-08-21 @ 23:23:42
URL: http://tovelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0