Mån, tis, ons

Bra vecka så här långt måste jag säga. Både nytta och nöje har hunnits med. I måndags efter jobbet träffades jag och min pojkvän på uteserveringen Sommar på Odengatan. Vi drack rosé och åt deras fisk- och skaldjursgryta. Det sistnämnda kan jag verkligen inte rekommendera. Det kan vara bland det sämsta jag har ätit ute. Varning utfärdas. Sen gick vi hem och såg The Line of Beauty.


BBC-serien The Line of Beauty.

I tisdags efter jobbet samlade vi våra sista krafter och släpade det ena köksbordet till mammas källare (vårt källarförråd är redan ganska proppfullt) och släpade tillbaka mitt gamla skrivbord som vi nu har ställt i sovrummet. det blev riktigt bra faktiskt. Som belöning tittade vi sedan klart på The Line of Beauty (en serie som ni förövrig borde se).


Synecdoche New York.

Och igår slutade jag klockan tre. Tre! Kan ni tänka er. Så eftersom det var så fint väder så gick jag hem och hämtade filt o s v, hetsade min pojkvän från jobbet och sedan satte vi oss och slappade i Vasaparken med vin och mat. Kan det bli bättre? Jag tror inte det. Efter några timmar gick vi hem, O hyrde film medan jag började färga mitt hår (vilket är ett stort genombrott eftersom jag hela mitt liv har varit väldigt nazi med att mamma måste färga det). Onsdagens film blev Synecdoche New York av Charlie Kaufman med bland andra Philip Seymour Hoffman, Michelle Williams och Catherine Keener. Synecdoche New York är den konstigaste och roligaste film jag har sett på länge. Testa.

Kommentarer
Postat av: jakob

hej,

vilken typ av blogg är det här?

jag har svårt att greppa om det är en boktips/filmtips eller en allmän dagbok på nätet...

2009-08-07 @ 12:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0