Sommar

Vet ni vad jag ska göra i eftermiddag? Åka till C:s land! Det ska bli så himla kul. Vi tar bilen dit så fort min pojkvän kommer hem från jobbet (jag är ju ledig idag för första gången sedan semestern för tio dagar sedan). När vi kommer fram ska jag banne mig ta ett kvällsdopp! Tyvärr kan vi inte stanna så länge eftersom vi ska på bröllop som börjar klockan fyra imorgon, men det kommer bli så himla skönt i alla fall. Jag ska verkligen njuta, det här är nog det mest somriga vi kommer göra innan löven faller.

Men innan vi åker har jag en del ärenden att uträtta. Jag måste inhandla strumpbyxor till bröllopet, glödlampa (så vi äntligen får upp taklampan i sovrummet), vin och mat till ikväll och sist men inte minst packa ner det vi behöver för att njuta av det fina vädret på landet till fullo. Jag tar t ex med mig två bikinis (jag planerar att bada så ofta att bikinin inte kommer hinna torka emellan förstår ni).

Med tanke på bröllopet så är jag lite nervös. Jag har liksom aldrig varit på bröllop tidigare. Jag är rädd att jag kommer ha fel kläder på mig och rädd för att jag inte kommer kunna mingla som man borde. Och tänk om jag glömt något. Tänk om det finns något som alla ser som en sådan självklarhet att de glömt att informera mig om detta. Och så den stora frågan, ska jag ha utsläppt eller uppsatt hår? 

Och varför, varför kan jag aldrig somna om efter han gått till jobbet? Jag är ju ledig för tusan. Man kan bli arg på sig själv för mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0