Äntligen julfrid

Lugn dag på jobbet. Antar att det är som det ska efter en julfest. När klockan slog fem fick jag ett rejält ryck och kände att det var hög tid att bli av med tyngden på mina axlar, d v s köpa julklappar. Och jag kan säga att jag aldrig handlat julklappar så effektivt förrut. Aldrig. Pang, pang, pang. Så var det klart. Kan ni tänka er? Jag som alltid brukar behöva flera dagar på mig, gå från affär till affär. Och sen tillbaka igen. Men inte idag som sagt. Ungefär en timme tog det väl. Vad säger ni om det? Jag gör framsteg eller hur?

Nu har jag lugn hemmakväll med mig själv då min pojkvän har flytt fältet för att umgås med en annan O. Japp. Enligt planen skulle lördagen ägnas åt julklappsshopping, men nu är jag fri! Hör ni det, fri! Så jag hoppas min pojkvän kommer hem i kristlig tid så vi kan åka skridskor i Vasaparken eller något annat kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0