Dan före dan

Idag åker min pojkvän iväg till landet där han ska fira jul med sin familj. Tror det kommer kännas en aning ensamt i lägenheten utan honom. Jag kom på att jag inte sovit själv i lägenheten någonsin, alltså på fem och en halv månad. Underligt. Men jag är ju vuxen, herregud. Man kan ju intala sig själv det i alla fall.

Ikväll ska det lagas julmat hemma hos pappa och jag ska såklart propsa på att Barbara Hendricks version av "nu är det jul igen" ska spelas på högsta volym. Jag gillar att man får spela musik på högsta volym hemma hos pappa. Well, well om inte min pojkvän har tagit med sig kameran till landet, så ska ni få en hel del bilder från årets julfirande.

Morgondagens schema i korthet (obs, tiderna är ungefärliga);

11.00 Jag går över till mamma för att hjälpa till och hinna med julklappsutdelning.

13.00 Tjocka släkten börjar trilla in hos mamma för den traditionella jullunchen.

14.55 På plats hos hemma pappa för Kalle, glögg och pepparkakor.

16.00 Sova i soffan?

18.00 Högst troligt att pappa, Kajsa och jag tar en promenad ungefär vid denna tid.

19.00 Julmiddag.

20.00 Julklappsutdelning. ALLA BLIR JÄTTEGLADA FÖR SINA JULKLAPPAR, OKEY!?

21.00 Allmän kollaps och matkoma.

23.00 Sängen.


Hur ska ni fira jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0