Yogayama

Tusan, jag känner mig verkligen inte frisk. Har ont i halsen och det känns som jag har feber. När hände det här egentligen? Jag försöker pigga upp mig själv med vansinniga mängder varm choklad här på jobbet, men det verkar inte ge någon effekt. Och efter jobbet ska jag möta upp min pojkvän och handla doppresent, men jag känner bara för att stupa i säng... Finns det någon beprövad huskur ni kan rekommendera? Jag måste känna mig någolunda frisk redan imorgon. Hjälp mig.



Annars har det varit en toppendag med lunch på Yogayama på Jungfrugatan med B och O och sedan några ärenden på stan innan jag cyklade tillbaka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: B

Koka upp riven ingefära i en halvliter vatten, sila av ingefäran, tillsätt honung o drick så varmt du kan, så mycket av drycken du kan. Jag lovar dig att du blir pigg som en mört. En annan beprövad dryck, som dock smakar apa, är varm öl - också garanterad tillfriskning.

Kram

2009-12-04 @ 18:56:51
Postat av: Leif

Det finns bara en metod. En kvarts eller halv liter buljiong med max vitlöksklyftor pressade i (tre per kvartsliter); dricks maximalt varmt; 24 timmars sömn.



Sedan är man frisk (men luktar vitlök).



Eller så är det allvarligt.



Kram

2009-12-04 @ 21:24:15
Postat av: jean

Hej Anna,

Jag undrar vilka bloggar du läser dagligen?

Kram

/Jean

2009-12-05 @ 01:18:30
Postat av: Klara

men lilla gulliga du! det var i sanning dåliga nyheter- av alla anledningar ;-D

En kur som min kompis Maria brukar hylla är att koka upp vatten tillsammans med (helst färsk:)ingefära, chili, citron, vitlök och honung! sen är det bara att dricka så mycke som möjligt av denna brygd!

krya på sig nu!

2009-12-05 @ 15:12:59
Postat av: Klara

(man skär samtliga ingredienser, utom honungen, i små små bitar)

2009-12-05 @ 15:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0