Att söka (och inte söka) jobb



Nu sitter jag i soffan i min pojkväns lägenhet i Uppsala. Bara slappar. Han pluggar. Jag har ledigt. Imorgon ska jag dra igång veckans jobbsökande. Jag tycker liksom att jag är värd en dag utan jobbsökarstress. Jag söker så mycket jobb jag kan, men det får inte knäcka mig. För det är en inte helt kul situation. För varje nej (om man ens får ett sådant) sjunker självkänslan och man tappar energi. Och om det är något man behöver när man söker jobb så är det energi. Och gott humör. Och en övertygelse om att det löser sig. Så då och då måste jag vara ledig från jobbsökandet för att ladda upp. För att tränga undan alla nekande svar och negativa tankar. Sen är det bara att sätta igång igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0