Bombdåd



Från total lycka till sorg. Marknaden Khan al-Khalili i Kairo, som jag och min pojkvän (samt våra gäster) besökte flera gånger, har utsatts för ett bombdåd. Uppgifterna varierar men enligt Reuters har fyra personer mist livet och minst 18 personer har skadats. Här kan du läsa mer om händelsen. Khan al-Khalili är ett var Kairos mest turisttäta områden där man kan köpa allt från turist t-shirts till antika möbler och njuta av att köpslå med riktiga experter på området.




De två första bilderna är från vårt första besök på Khan al-Khalili och på den sista ser ni mig och B upptagna med fotografering i marknadens ena utkant (fotot är taget av Kajsa).

Kommentarer
Postat av: kojs

:(((((((((((

2009-02-22 @ 23:17:15
Postat av: Britta

Förfärligt att detta ska behöva hända igen, men gissa om jag är glad att ni är hemma!! Hade inte sovit många sekunder inatt om ni varit kvar i Kairo.

2009-02-22 @ 23:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0