Bula på skinkan

Får man passa på att klaga? Ja, det är klart man får, det är ju min blogg liksom. Okey, nu ska jag klaga på 70 % av Sveriges män. Populärt? Hur som helst så tycker jag att det får vara slut på alla plånböcker och mobiler i byxfickorna. Det ser ju inte klokt ut. Som en stor bula på ena skinkan eller fram på låret. Varför envisas ni? Varför? Jag förstår inte. Jag menar, med Sveriges klimat så har man allra som oftast någon typ av jacka. Så varför kan inte dessa prylar ligga i jackfikorna istället? Eller i portföljen? Nej, jag förstår verkligen inte. Någon klok kille får gärna upplysa mig i denna fråga.

Kommentarer
Postat av: En som vet

Vill man fumla efter plånboken/mobiltelefonen i en väska full med massa andra suspekta saker? Svar nej. Leta nycklar i en kvart (HA! Säg den tjej som inte gjort det!) för att slutligen tippa väskan upp-och-ned för att hälla ut aaaallt innehåll på marken/golvet/i trappan. Nej huuuujedamig.

Varför skapades fickor på byxor? Jo för att dessa skulle fyllas med saker som man snabbt skulle kunna komma åt när man behövde dem. Så simpelt är det. Bara för att någon uppfann den lös-och-medtagbara-fickan (läs: väskan) betyder det inte att denna ska ta över fickornas mest signifikanta uppgift. Icke.



Som en vis man en gång sade citat Hellre en bulle på låret än massa skit i en väska, som man troligtvis lär glömma på någon buss eller nåt ändå och då är allt skräp som väskan innehöll borta i ett nafs och så kan vi ju inte ha det eller hur?! Slutcitat.

2009-02-17 @ 21:55:27
Postat av: Tove

men till du som vet. varför inte använda fickan på jackan? mycket bättre (och snyggare). jag håller med dig anna!

2009-02-17 @ 22:50:47
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: oscar

vi har jobbat i generationer på att bygga upp ett stamsläkte av ursvennar med matchande overaller, träskor, magväska och husvagn. numer är det kanske inte riktigt lika sockeplast men sånt där försvinner inte över en natt

2009-02-18 @ 12:32:30
Postat av: Anna

I min enfaldighet har jag fått för mig att byxfickan skapdes innan folk gick omkring med sprängfulla plånböcker och innan mobilen var ett faktum. Kanske hade de utformats annorlunda idag. Vidare förstår jag inte varför killar köper byxor för tusenlappar för att sedan förstöra dem med stora mojänger i fickorna..?

2009-02-18 @ 13:00:32
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: En som vet

För jackfickor fylls redan med handskar/vantar/tuggummipåsar, inget tillhåll för nycklar/mobiltelefon med andra ord.



Och vad gick folk runt med i fickorna innan sprängfulla plånböcker och mobiler? Jo, stenar, pilhuvuden, dagens fångst, den stora tränyckeln som användes i låset till körkan, ja allt sånt där som numera är omodernt och blasé. Fickor är till för att användas, bara bakåtsträvare som tror något annat. Välsgnad vare mobilen i framfickan!

2009-02-18 @ 22:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0