Chockad

Okey nu ska jag berätta. Igår kväll fick jag reda på att butiken jag jobbar i ska stänga. Inte om en månad, inte om en vecka utan NU. NU. Jag blev chockad, orolig och ledsen. Hur ska jag hitta ett jobb till på måndag? Hur ska min ekonomi gå ihop? Varför berättar han detta för andra, men inte för mig som det berör mest? Det såg mörkt ut. Domedagskänsla. Imorse gick jag till jobbet som vanligt eftersom min chef inte sagt något om stängningen till mig. Han stormar in en minut innan öppning och och säger "Vi stänger idag!". Bara sådär. Men som tur var så kommer jag få lön för februari i alla fall (och få jobba knäppa tider i de andra butikerna, samt vara ständigt på standby om någon skulle bli sjuk). Så katastrofen var inte lika total som jag trodde när jag skrev föregående inlägg. Men faktum kvarstår att jag helt plötsligt inte har ett jobb i mars.

Idag har jag plockat ihop en butik.

Kommentarer
Postat av: nenna

anna! du måste prata med honom om att han inte kan ha dig stand-by hela tiden! menar han att du inte ska kunna planera nånting nångång för att du ska liksom vara beredd på att hoppa in närsomhelst! hoppas du hittar nytt jobb snart hjärtat!! men det kommer du göra! du förtjänar nåt så tusan mycket bättre än rafman ab! kram!

2009-02-01 @ 16:59:39
Postat av: Tove

men guuud! ska han bara ha G kvar sen eller vilka planerar han att stänga mer? så typiskt D:s stil. hm

Känns som om man ska söka annat innan föräldraledigheten tar slut...DÅLIGT!! OCh om mamman som lämnade sitt barn hos dig. Hon borde inte få ha barn!! SÅ GÖR MAN BARA INTE! Du kunde ju ha varit barnamördare. Vad vet hon! USCH! Inte för att du är det då eller ser ut som en men i de lugnaste vatten..;)

2009-02-01 @ 21:29:29
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Anna

Till Nenna: Ja, jag måste verkligen fråga honom vad det innebär egentligen. Jag kan ju inte vara livegen liksom. Gud. Kram!



Till Tove: Jag har ingen aning om vad han har för planer (som vanligt med andra ord). He he, ja jag hade faktiskt kunnat vara barnamördare... Jag tror liksom jag aldrig skulle komma på den tanken om jag hade barn. Konstiga människa. Kram på dig!

2009-02-01 @ 22:35:12
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh stackars!

Du är inte ensam. Samma sak hände mig för några veckor sedan. Söka jobb suger. Hata finanskris.

Kram

2009-02-04 @ 22:56:59
URL: http://douglasfirs.blogspot.com
Postat av: Anna

Usch, det är faktiskt lite synd om oss Julia.

Och ja, söka jobb suger.

Kram

2009-02-08 @ 17:11:33
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0