Fettisdagen -09

Nu är jag tillbaka där jag bör vara, i sängen med datorn på magen. Jag har haft en trevlig, om än alldelses för lugn, dag på jobbet. Sen skyndade jag hem till mamma för att äta semlor med henne, syster och mormor. Men nu ligger jag här igen, med Skavlan i bakgrunden (den enda talkshowen värd att se). Intressanta gäster (och gästkonstellationer) och programledaren gör sitt jobb med bravur. Nog om det, fast det är svårt att skriva något överhuvudtaget med ett spännade program i bakgrunden. Hur som helst, nu får jag skärpa mig.

Idag fick jag reda på att min skåne-mormor (min mormors yngre syster) är mycket sjukare än jag trodde. En väldigt jobbig insikt. Hennes läkare pratar om "vård i livets slutskede", men jag vill inte tro det. Hon är den yngsta av tre systrar, så jag tycker inte det ska vara något tal om slutskede. Det ska inte funka så. Hon är för ung, pigg och underbar. Men en av läkarna tyckte man kunde försöka en sista gång med en jobbig sju veckors behandling. Så jag försöker leva på hoppet, trots att jag är född pessimist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0