Pappas papper

När jag kom ur sängen? Tre ungefär. Jag och pappa promenerade till Creem på Karlbergsvägen och fikade. Sen gick vi en sväng förbii hans lägenhet och letade papper. Lättare sagt än gjort trots att min pappa är den mest organiserade människan vad gäller sådant. Har jag föresten berättat historien om pappa och papper? En ytterst tidig helgmorgon när jag var liten, kanske sisådär sex år gammal, gick jag in för att lägga mig i mammas och pappas säng. De sov djupt. Plötsligt börjar pappa tala i sömnen, något som han gör ganska ofta. Men denna gång pratade han tillräckligt tydligt för att jag skulle höra vad han sa. Och vad sa han? Jo, "Jag har så mycket papper". Detta resulterade i en ordentlig skrattsalva när de vaknat och jag berättade vad pappa ligger och drömmer om. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0