Stand by

Jag skulle vara ledig idag. Trodde jag. Jag skulle tvätta, städa, gå till skomakaren, handla, söka jobb och annat nödvändigt. Men så ringde chefen. Stand by, baby, stand by.

Men det visade sig att med snabba ben och effektivitet som ledord så hinner man med rätt mycket. Hittils har jag alltså tvättat och hängt två maskiner, åkt till Skärholmen och jobbat, varit på Systemet, hämtat skor hos skomakaren, sett Titiyo på Karlbergsvägen, hämtat tvätt och handlat. I sagda ordning. Nu väntar insortering av tvätt, disk samt dammsugning.

Inte världens roligaste dag, men ikväll ska jag bara njuta. Då ska jag och min pojkvän äta middag på Le Bar Rouge och sen gå på min sysslings spelning. Jag återkommer med en rapport samt bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0