Att bry sig för mycket om vad andra tänker

Jag är nog egentligen inte jättenojig över vad folk ska tänka om mig. Men även jag har mina hang-ups. En av dessa hang-ups handlar om offentliga toaletter, eller snarare handfat på offentliga toaletter. På många krogar, flygplatser o s v finns det både handfat inne på toaletten OCH inne i varje toalettbås. Då får jag problem. Helst vill jag tvätta händerna så fort som möjligt efter ett toalettbesök, så utan att riktigt tänka på det tvättar jag dem i handfatet inne i toalettbåset. Men när jag sen kommer ut och noterar att det faktiskt finns handfat utanför också, då blir jag nojig. Tänk om alla i toalettkön tror att jag inte har tvättat händerna om jag går rakt ut? Tänk om de inte hörde att jag använde handfatet inne i toalettbåset? Så jag tar det säkra framför det osäkra och tvättar händerna igen, så att alla ser. Detta kallas att bry sig för mycket om vad andra människor tänker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skriv om arbetsintervjun istället! hur gick det? till vilket jobb var det?

2009-02-23 @ 14:52:28
Postat av: EvaEmma

Haha, kul =)

2009-02-26 @ 02:16:17
URL: http://bloggar.vulkanmedia.se/kalender2009/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0