Huskur



Okey, jag kanske skröt om att vara en naturbegåvning vad gäller att shoppa (och då framför allt kläder), men jag är den första att erkänna att jag inte är en naturbegåvning när det gäller allt som har med sömnad att göra. Efter middagen hos mamma hade jag tänkt sy en massa (två klänningar och en kjol) men icke. Jag är alldeles för tafatt inför uppgiften, stod som ett väldigt trött (och sjukt) frågetecken och hade ingen aning om var jag skulle börja. Så det blidde inge. Så ni får se bilder på plaggen en annan dag.

Men jag fick några tips för att hålla förkylningen så långt borta som möjligt. Nämligen grönt te (antioxidanter) och honung (anti något annat, som jag inte kommer ihåg). Och i kylskåpet hemma hittade jag en burk valnötter inlagda i honung (en present från pappa som inte tidigare kommit till användning) som jag nu satt i mig i hopp om att slippa bli jättesjuk. Jag är inte ens vidare förtjust i honung, men vad gör man inte för att bli frisk?

Kommentarer
Postat av: Lindsay

Anna, du får inte gå och bli sjuk! Jag var lite krasslig igår kände jag, med frossa och ont i öronen. Idag känner jag mig lite bättre. Jobbar du idag el är du på "standby"?=) puss,puss

2009-02-05 @ 09:04:37
Postat av: Britta

Anna, en annan huskur är att ge riven ingefära ett uppkok, låta det sjuda i ett par minuter o sen sila av ingefäran o smaksätta ingefärsvattnet med honung o dricka det så hett som möjligt. Är inte speciellt gott, men fungerar! En annan huskur är varm öl, men det smakar apa - är dock väldigt effektivt! Kram/B

2009-02-05 @ 11:16:15
Postat av: Anna

Till Linda: Jag är som tur ledig idag, fast det hade ju varit kul att ägna dagen åt något annat (t ex att söka jobb...). Hur går det för dig? PUSS



Till Britta: Varm öl låter definitivt för äckligt, men ingefärsvatten ska jag absolut prova! Tusen tack för tipset, imorgon ska jag jobba hela dagen och då vill man ju må okey. Vi ses på lördag på middagen hos E och B! KRAMAR

2009-02-05 @ 13:49:53
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0