Zoo

På lördag är det Alla hjärtans dag, ett kommersiellt jippo men en bra anledning att få umgås med den/de man älskar. Kanske göra något man sällan unnar sig själv i vanliga fall. Lyxa till det lite. Jag behöver ingen present, jag vill bara umgås med min pojkvän.

Nu har jag klurat länge på vad jag har lust att göra på Alla hjärtans dag och kommit fram till att jag vill gå på zoo. En massa vilda och levande djur är ju hur romaniskt som helst. Och kul. Och spännande. Och intressant. Men alternativet i Stockholm är då Skansen. Och jag har varit på Skansen så här års och det finns inget mer deprimerande. Inga djur är ute, inga andra besökare. Det är grått och trist och känns igenbommat. Nästan så man undrar om tanten i kassan tagit fel när hon släppte in en. De enda djur man ska se är sälarna som simmar runt i sin grumliga bassäng. Inte alls så romantiskt eller exotiskt eller något annat. Bara deprimerande. När jag var liten älskade jag Aquaria, men min pojkvän hävdar att jag kommer tycka att de är för litet och bli besviken om vi går dit nu. Så nu har jag ingen aning längre. Jag ville ju gå på ZOO. Tusan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0