Elle-galan

I fredags gick som ni säkert vet Elle-galan av stapeln. Vinnare av årets designer blev Fifth Avenue Shoe Repair, märket som designas av duon Astrid Olsson och Lee Cotter. Ett utmärkt val tycker jag (min svarta jacka som jag köpte för flera år sedan är fortfarande en favorit). Men det finns alltid ett men. Känns det inte som Elle-juryn i tur och ordning betar av de erkända designers vi har i landet? Det känns liksom inte som Fifth Avenue kan få priset även nästa år, även om de verkligen stod ut. Jag säger absolut inte att fel designers vann (för det tycker jag inte), vad jag säger är att Elle-galan ibland verkar handla mer om att i tur och ordning ge duktiga svenska designers mer uppmärksamhet och pr, istället för att utse årets BÄSTA designers.

Ja, ja det spelar egentligen ingen roll hur det ligger till. Plaggen är vackra oavsett.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0