Shoeshopping...

Jag och Kajsa hade hur mysigt som helst i Humlegården. Vi har i princip aldrig ledigt samtidigt så det är inte så ofta vi kan umgås ordentligt. Vi planerade festen på lördag och snackade lite skit. Vi solade och åt vindruvor. Vi beundrade våra nya inköp (Kajsa köpte sandaler och en väska och jag skor som jag ska ha på lördag). Imorgon förmiddag blir det fortsatt festplanering med Kajsa som plötsligt fått en massa ledigt så att säga.

Hur har ni haft det under midsommarhelgen? Jag hade som sagt hur bra som helst. Min pappa som är en early bird stämde möte med mig och min pojkvän redan 07.30 på midsommarafton och sedan for vi raka vägen ut till båtklubben.
Mulet väder men gott humör. Väl framme på Lådna sken solen och läsning varavdes med allvarliga funderingar på årets första dopp. Men när jag väl bestämt mig för att bada började de andra fem båtarna komma så jag kom av mig. Efter sen sillunch i sittbrunnen så började molnen torna upp sig och tillslut befann vi oss mitt i ett ordentligt regn- och åskväder. Så det blev middag inne, men trevligt hade vi i alla fall. Och när vi vaknade på midsommardagen sken solen igen. Men denna gång tog jag tillfället i akt och tog årets första dopp och invigde den nya bikinin. På eftermiddagen satte vi segel igen och fick en otroligt fin segling tillbaka. Jag kanske inte visade min mest ödmjuka sida, men det är vad kappsegling (och så fort du hissar är det kappsegling, eller hur?!) gör med mig.

Som svar på Lenas fråga, huvudämnet i min fil. kand-examen är medie- och kummunikationsvetenskap men den består även av kriminologi och psykologi. Alltså varken reklam eller design. Jag har dock gått en kvällskurs på Berghs i grafisk formgivning, något som definitivt gav mersmak.

Det var roligt med en fråga. Det får ni gärna göra mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0