Att frilansa

Gud (vad har han med detta att göra?) ska veta att det inte passar mig att ha flera arbetsgivare. Det är ett evigt fixande och trixande med arbetstider, ett puzzlande för att få allt att gå ihop. Inget får krocka, men man vill samtidigt inte har för många dagar ledigt. För man måste ju få ekonomin att stämma. Sen gäller det att säga rätt saker till rätt arbetsgivare, alla måste tro att de är viktigast och har högsta prioritet. Att framställa allt i "rätt" ljus så att säga. Och det passar mig inte alls. Det känns som jag måste ha tusen saker i huvudet samtidigt. Inget får glömmas bort för då riskerar jag att dubbelboka. Och ingen arbetsgivare får tro att jag ser mitt jobb hos dem som sekundärt, för då kanske jag blir "utrensad" vid första bästa tillfälle. Att frilansa som butikssäljare är inte min grej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0