En helt vanlig måndag?



Den stora behållningen på Svenskt Tenn igår var Acnes chefsdesigner Jonny Johansson lilla utställning som skulle ge in inblick i hans värd och inspirationskällor. Mycket fin. Mindre bra var att Josef Frank-kuddöverdragen kostade 1020 kronor. Inget vi ska impulsköpa direkt, trots att de är väldigt fina. Jag ska försöka spara pengar till en LÄGENHET (många bäckar små), inte bränna dem på dyra kuddöverdrag.

Sen åkte jag som sagt hem till T (glömde tyvärr att fota, vilket är synd för hon och hennes kille har inrett så fint). Det var jättetrevligt (och lärorikt). Jag som famlar i mörker vad gäller krämer, ansiktsbehandlingar, smink och sådant och fick mig en rejäl lektion (och har numera ett bättre hum om serum, peeling, silikonrengöring, ögonkrämer, m.m m.m). Fast fråga inte, för det gick nog in genom ett öra och ut genom det andra. Så är det när man inte är så intresserad. Men som sagt, det var tjätterevligt. Vi åt gott, drack gott och skrattade. Och det var otroligt roligt att träffa T igen som jag inte sett sen jag åkte till Kairo.

Men jag gick såklart på alla säljknep och köpte en foundation. Jag har aldrig använt foundation (måste t o m fundera på hur det stavas...) och tänkte att nu ska jag tusan prova. Alla andra gör ju det, så något måste vara bra med det tänker jag. Men jag orkar inte bli slav under sminket och använda det varje dag, men vid festliga tillfällen. Och det kändes som det var llika bra att passa på när man har en expert som säger vilken färg och typ av foundation man ska ha.

Mycket roligare än så här kan man inte ha en måndagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0